Re: LCD czy CRT (używane)

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 29 Apr 2006 - 12:55:25 MET DST

(...) <wytnij_to@ito.com> wrote:

> zepsuł mi się wysłużony monitor 17" więc rozglądam się na allegro za
> jakimś zastępczym;
> zastanawiam się czy zamiast crt nie lupić lcd, ale jako że mam napięty
> budżet, mogę przeznaczyć na niego ~500zł (widzę, że w tej cenie można
> kupić 15");

            Nie rob tego. Nie warto, zwlaszcza za ta cene. Za ~200 zl kupisz
bardzo dobry uzywany CRT 17", za niewiele wiecej nawet 19" [nie kazdy chce
- trzeba miec miejsce na biurku i oczy bardziej mecza sie przy takiej
powierzchni z 50 cm]. Technologia CRT osiagnela stabilny poziom juz dawno
temu i monitory praktycznie nie starzeja sie technologicznie. Jak
wybierzesz zadbana uzywke bedziesz bardziej zadowolony niz z nowego ze
sklepu [sam mam Samsunga SM750p i jak patrze na te Samsungi DFX 765 itp to
widze ze nastapil regres].
            Nie mozna tego powiedziec o LCD - ta technologia tak szybko sie
rozwija, ze monitory sprzed 3-4 lat jakie sa na Allegro to zabytek
techniki. No i LCD szybciej sie zuzywaja. Jak brac taki uzywany LCD to IMHO
za grosze [nawet z kilkoma martwymi pikselami] jako drugi monitor
podgladowy, ale na pewno nie glowny. Niestety na AleDrogo osiagaja
nienormlane ceny, wiec sprawa jest nieoplacalna.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl