odzyskiwanie danych z dysku

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 29 Apr 2006 - 09:52:31 MET DST

Witam!!!

Jak pisałem w innym wątku kupiłem sobie wczoraj kabelek USB2IDE,
spróbowałem za jego pomocą podpiąć stary dysk twardy Caviara, pochodzący
jeszcze z mojego pierwszego PC, który potem przez kilka lat pracował w
komputerze siostry, aż nagle odmówił posłuszeństwa, jest na nim spora
ilość badów i od tego czasu przeleżał w szafie... Ma jakieś 2.1 GB, więc
jak na dzisiejsze czasy bardzo mało, dlatego nie będę się już [na razie
przynajmniej] bawił z regeneracją, chciałbym tylko odzyskać kilka
danych. O ile takie bzdury jak zbiór MP3 z jakimś techno można łatwo
odtworzyć, to problem z kilkoma dokumentami w Wordzie, grafikami itp.,
dlatego dobrze byłoby, gdyby dało się to wyciągnąć.
Kiedyś próbowałem podpiąć dysk do kompa przez kontroler na płycie
głównej, objaw był taki, że gdy tylko spróbowałem się do niego dostać
zaczął rytmicznie "cykać" i zawiesił mi system... Podpięty przez USB
pokazuje się w systemie, ale gdy tylko chcę go otworzyć wywala mi
komunikat, że jest niesformatowany i pyta, czy chce go teraz sformatować...
Jest może jakiś sposób, żeby dostać się chociaż do części zapisanych na
nim danych? Jakiś soft? Wiem, że ludzie piszą różne programy, które
wyczyniają prawdziwe cuda (np. HDD Regenerator :P), jest może coś, co
mogłoby mnie poratować w tej sytuacji?

# /George Orwell - Rok 1984/