Re: RAMu kosci 2 czy 4?

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Fri 28 Apr 2006 - 15:57:18 MET DST

MM napisał(a):

> Porzadne pamieci (tzn. firmowe) nie musza byc parowane. Problem jest inny.
> Jezeli bedziesz mial 4 moduly i platforme AMD to bedziesz musial ustawic
> tzw. 2T timing ktory bardzo zwolni dostep do pamieci, poniewaz 4 moduly
> dual-rank (single-rankow w klasie domowej prawie sie nie spotyka) sa zbyt
> duzym obciazeniem (elektrycznym) dla procesora i trzeba poluzowac czasowki.
> Dwa listki pamieci pozwola Ci na prace z 1T. Z tego powodu ja kupilem dwa
> moduly Kingstona CL3 kazdy po 1 GB.
>
> Na Intelu sytuacja jest generalnie podobna ale wszystko zalezy od chipsetu.

Mam plytke na i865 i bez problemu dziala w dulalu z czterama modulami:
2x256MB CL2 i 2x512MB CL2.5 .... sam sie zdziwilem ze to wogole pojdzie
w dualu ... wszystko oczywiscie chodzi w CL2.5 ... ale spadku wydajnosci
nie zanotowalem zadnego miedzy dwoma modulami na CL2.5 i czterema ...
system stabilny i nie ma zadnych problemow ogolnie (pamiec kingstona)