Re: RAMu kosci 2 czy 4?

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Fri 28 Apr 2006 - 08:19:27 MET DST

"KaNo" <fluor.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
news:e2rr2n$11q$1@inews.gazeta.pl...

> Przy czterech modulach podejrzewam, ze nawet nie wyrobia z CL3. Nie bez
> przyczyny pamieci do dualu sprzedaje sie w parach. Nawet przy dwoch parach
> tej samej serii jest malo prawdopodobne zeby ruszyly z ustawieniami
> podanymi
> w ich specyfikacji.
> Pozdrowienia.

Porzadne pamieci (tzn. firmowe) nie musza byc parowane. Problem jest inny.
Jezeli bedziesz mial 4 moduly i platforme AMD to bedziesz musial ustawic
tzw. 2T timing ktory bardzo zwolni dostep do pamieci, poniewaz 4 moduly
dual-rank (single-rankow w klasie domowej prawie sie nie spotyka) sa zbyt
duzym obciazeniem (elektrycznym) dla procesora i trzeba poluzowac czasowki.
Dwa listki pamieci pozwola Ci na prace z 1T. Z tego powodu ja kupilem dwa
moduly Kingstona CL3 kazdy po 1 GB.

Na Intelu sytuacja jest generalnie podobna ale wszystko zalezy od chipsetu.

Pzdr.,
MM