Re: Kontrolery: Sil3114 i Nforce4 SLI. Do którego podłączyć dysk

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Thu 27 Apr 2006 - 07:31:12 MET DST

" Uwencjusz" <uwencjusz_82@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message
news:e2ov05$m8g$1@inews.gazeta.pl...

> Chodzi o to: Samsung SP2504C ma niby te całe SATAII i wogóle i chciałbym
> się dowiedzieć na którym kontrolerze można wykorzystać całą tę moc tego
> dysku. Jakie będą osiągi przy kopiowaniu, przenoszeniu, zapisie,
> odczycie, dostępie do danych itp. Jak na razie żadnego RAID'a tworzyć
> nie będe.

Generalnie ze wspolczesnymi dyskami w wiekszosci zastosowan roznic miedzy
SATA i SATAII nie zauwazysz.

> Po coś w końcu montowali na tej płycie (GA-K8N Ultra-SLI) obydwa
> kontrolery.
> Wydaje mi się, że i tak raczej pozostane przy nForce4 SLI bo szybciej
> ładuje się winda no i przy odczycie przez różne programy testujące jak
> np. Everest nie zawiesza mi systemu a o to na Sil było nie trudno.

Ja osobiscie bardzo lubie Sil'a3114 poniewaz jest sprawdzony i ma stabilne
sterowniki. Dziwne jest to co piszesz o zawieszaniu sie i szybszym ladowaniu
Windy przez nForca. Ja mam na Silu3114 wiele dyskow m.in. dwa Raptory w
Raid1 i chodzi jak zloto. Moze masz stare drivery. Sprobuj poszukac na
stronie Silicon Image moze beda nowsze.

Pzdr.,
MM