Re: Chłodzenie: czy to dobry pomysł?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 23:58:46 MET DST

NOKGAMER <nokgamer@poczta.onet.pl> wrote:

> Niop... ładnie ujęte. Niestety, w specyfikacji trudno czasem znaleźć
> takie informacje, za to przy tych droższych podają bez
> wyszczególnienia typu lub kwestii technicznych.

            Do UPSa z napieciem schodkowym na akumulatorach mozwe byc praktycznie
kazdy zasilacz z pasywnym PFC. AFAIK buntuje sie elektronika sterujaca
aktywnym PFC przy takim przebiegu napiecia.

> Tego można było się spodziewać. Akurat ten mój zasilacz ma otwory od
> dołu, ale tylko jeden wentylator z tyłu kompa. Wiesz... kupno nowego,
> silniejszego zasilacza byloby rozsądne i sensowne dla mnie, bo miałbym
> obudowę na czasie i możliwość kupna lepszej grafiki.

            Tez sie nad tym zastanawiam, zwlaszcza przy mocniejszym OC czy
"pozeraczu pradu" AKA R9800PRO DDRII widac ze spada neico napiecie na linii
+12V - 16A z jedna linia +12V to troche za malo na dzis.

> Przy tym rozwiązaniu licze na wyciągnięcie ciepła

            Ja tez. Obecy wciaga glownie chlodne powietrze przez napedy z przodu.
W efekcie HDD w kieszeni ma ~23 stopnie, a CPU i northbridge sie nagrzewa.

> Ale ten nowy zasilacz musi działać dobrze z UPSem (nie tylko
> nie posiadać fitrów wejściowych na warystorach, ale dobrze odczytywać
> schodkowy prąd). Testować w ciemno nie będę, bo mój UPS kosztuje
> krocie i nie jest już na gwarancji, a komputer i dane też zbyt cenne.

            jw - wiekszosc z PPFC. A co to za UPS?

> Może jak coś znajdę, to dać Ci znać? Też szukasz najtańszej 350tki W?

            OK, dzieki. Tak rozgladam sie za zwykla, przyzwoita 350W z dobra,
rozdzielona linia +12V i niezlym chlodzeniem obudowy. Do tego cicha!
Na dzis sklaniam sie ku wspomnianemu Modecomowi MC350 ATX 2.0. Wyglada
porzadnie jesli chodzi o projekt i sprcyfikacje, do tego kosztuje 101 zl
lacznie z przesylka.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl