Re: dell gx150 o jaka grafike rozbudowac?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 21:10:07 MET DST

 <mishka@people.pl> wrote:

> mozecie pomoc w wyborze karty

            Ja bym do tego konfigu bral jakiegos nieskoprofilowego R9200/R9550.
Jak do gierek to raczej ten drugi. Wskazane chlodzenie pasywne. Wywalasz
ten smieszny dsub na kablu, monitor CRT laczysz przez przejsciowke
DVI->DSUB i dodatkowo masz tv-out.

> i czy da wogole rade na tej konfiguracji pograc w gierki pokroju hl2 czy
> beda przyzwoicie smigac na takiej konfiguracji?

            Przy R9550 podkreconym do R9600 - prawie PRO [btw: widzialem dzis w
sklepie R9600PRO GeCube z pamieciami 5ns kosztujaca pnad 300 zl! Jak ktos
ma czelnosc nazywac taka karte R9600PRO nie wiem, przeciez wg specyfikacji
pamiec musi wyciagnac 600 MHz, a ta pojdzie max na 400, czyli tak jak
R9550. Jesli to ma byc R9600PRO to ja do swojego R9550 Sapphire z 4ns
pamieca wgrywam inny bios i nazywam R9600XT :>] i ograniczeniu nieco
bajerow oraz rozdzielczosci powinno sie od biedy dac. Niezbyt miodnie,
ale jednak. Ta gierka ma swietnie napisany silnik jesli chodzi o wydajnosc.
Na jakiekolwiek bardziej wymagajace pozycje nie licz.
Tu masz minimalne wymagania:
http://www.ultimate-gamer.com/halflife2/hl2.htm
w praktyce da sie nawet na troche slabszym sprzecie, czyli takim jak u
Ciebie.

> + jakas dobra grafa powiedzmy do okolo 400zl

            Wyrzucanie pieniedzy. Dobra grafika to nie wszystko - nie zapeni
automagicznie przyjemnej gry przy slabej reszcie sprzetu. Kazda grafika
mniej lub bardziej skaluje sie z CPU, te drozsze bardziej.

> bo nie wiem czy wogole jest sens ladowac sie w droga karte czy
> poprostu wsadzic jakiegos gf2 i cieszyc sie tylko divixem

            Ja bym wsadzal R9550 [lub nawet R9200 jesli bez gierek] - wydaje sie
optymalny dla takiego sprzetu, a R9550 ktory po podniesieniu zegarow do
nominalnych oferuje calkiem przyzwoita wydajnosc jak na takie pieniadze
kupisz juz za ~140 zl. No i tvout na R9550/R9200, fulstream itp.
zdecydowanie lepiej wypadaja na tej karcie niz filmy na GF2.

> przegladalem allegro i kart na krotkim sledziu prawie nie ma

            Juz pisalem - niskoprofilowe R9550 i R9200.

> ale za to
> mysle ze mozna by bylo cos pokombinowac z kartami ktore nie sa wysokie
> np cos takiego:
>
> http://www.allegro.pl/item98131215_asus_geforce_6200_256mb_ddr_hdtv_dvi
> _box_turbo.html

            Od GF6200 trzymaj sie z daleka, zwlaszcza na komputerze z tak wolnym
podsystemem glownej pamieci. TC kiepsko dziala nawet na PC3200/PC4000 z
dwukanalowym kontrolerem 128bit.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl