Problem z temperaturą?

Autor: Jader <usun>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 09:32:19 MET DST

Mam procesor PIV Prescott 3GHz na płycie Intel Glen Ridge. Musiałem wymienić
box'owy wentylator ponieważ rozkręcał się do gigantycznych predkości i wył w
stopniu niemożliwiającym prowadzenie rozmowy w pokoju. Zamontowałem Arctic
Cooling Freezer 7 Pro i temperatura na płycie wacha mi się teraz pomiędzy
49-53 stopnie. Poprzednio wentylator dmuchał powietrzem z nad procesora
przez rurę , ale musiałem ją wymontować, żeby się zmieścił radiator od
Arctica i podejrzewam, że dlatego teraz jest cieplej. Sam procesor ma ok 60
stopni (wentylator go utrzymuje w tej temperaturze - obroty ma poniżej
1000). Czy takie temperatury to normalka? Nie bardzo wiedziałem w którą
strone go zamontować (rysunek i opis w instrukcji jest taki, ze można go
interpretować zupełnie dowolnie). Logiczne wydało mi się, że lepiej, żeby
nie dmuchał na pamięci (kierunek wchód) ani na kartę grafiki (kierunek
południe), pierwsza próba była na tylną ścianę (zachód) a potem na
znajdujący się nad nim zasilacz (północ - ktoś mi mówił, że zasilacz i tak
się grzeje i wyciągnie ciepło na zewnątrz). W obu przypadkach efekty
termiczne są identyczne.

    Jader