Re: socketA: athlon mobile czy sempron?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 21:11:39 MET DST

Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> wrote:

> Ale kupowanie s754 z AGP nie ma sensu - będzie tak samo
> nieprzyszłościowe jak mój stary epox z AGP :)

            Opierajac sie na ujawnionych planach AMD co do zakonczenia zywota
S939, za to podtrzymywania S754 to nie jest takie pewne. No i ten
komputerek ma byc pomocniczym, a nie glownym i wypasionym. W zastosowaniach
innych niz gry nie widze najmniejszego powodu by przez kilka najblizszych
lat kupowac cokolwiek nowszego niz RV350, ktory mozna kupic dzis za male
pieniadze. W naglowku widze slrn wiec pewnie nie kochasz ATI za stery pod
linuksem, ale rowniez z FXow nVidii mozna znalesc cos przyzwoitego. Zreszta
do pracy to wystarczy i Matrox G450 za cale 10 zl.

> Problemy są - ze współpracą kodu 32- i 64-bitowego.

            Przeciez calosc moze chodzic w trybie 32bit. To nie Intel [zreszta
yamhill chyba juz tez u niego juz jest] ze albo calosc w 64bit, albo
fatalna wydajnosc w trybie emulacji 32bitow.

> Zysk wydajności symboliczny,

            W procesorach "budzetowych" z linii K8 rzeczywiscie nie ma wyraznej
przewagi przy normalnej pracy nad wyzszymi K7. Bardziej przewage widac przy
gierkach itp. gdzie liczy sie zysk z nowego, zintegrowanego kontrolera
pamieci w CPU, ale tego chyba nie bedziesz robil na tym pomocnuiczym
konfigu.

> tak samo te "możliwości" cokolwiek by to miało znaczyć :)

            Eee tam - Q&Q, CPU zimny jak dupa trupa, niskie zuzycie energii i co
za tym idzie cisza K8 to jak dla mnie glowne argumenty za zmiana z K7 na
budzetowy K8.

> A czy gdzieś można znaleźć porównanie/benchmarki?
> Bo naprawdę nie widzę powodów by dokładać 200zł (czyli 50%) by dostać
> parę % wydajności...

            Linkow nie pomne, ale swego czasu lektura benchmarkow porownujacych
wyzsze K7 i budzetowe K8 ochlodzila zdecydowanie moj zapal do przesiadki.
Po prostu nie chce mi sie babrac w uzeranie sie z szukaniem kupca na obecny
sprzet, dobieraniem wszystkiego od nowa, modleniem sie by wszystkie 5 kart
PCI zadzialalo na nowej plycie [SS2 ma spore problemy na plytach Asusa pod
K8, z Gigabyte tez chyba nie jest rozowo] no i to skazuje mnie na plyte z
AGP + 5 PCI 2.x, bo te nowe wynalazki na PCI-E maja max 3 PCI 2.x

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl