Re: komputer do zadan graficznych

Autor: KaNo <fluor.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 19:33:02 MET DST

MM <nospam@nospam.nospam> napisał(a):
> Nikt nie mowil o SCSI, mam na mysli SATA.

Jezeli SATA, to RAID5 chyba odpada. Moze sa profesjonalne karty RAID na
SATA? ale wowczas cena bedzie zaporowa. Nie warto ze wzgledu na dodatkowe,
wcale niemale obciazenie procesora. Tylko sprzetowe rozwiazanie z procesorem
i buforem na karcie ma sens.

> [...]
> nowa zajelo by wiecej czasu, zreszta czas rebuilda zalezy silnie od
> kontrolera a te sa coraz szybsze.

> Ale dlaczego? Mirror z dwoch dyskow za 250-300 zl to bardzo dobry pomysl.
> Zadanie backupu to mozolne odtworzenie stanu poprzdniego, nie zawsze
> wykonalne w 100%. Mirror daje Ci swobode nieprzerwanej pracy jezeli jeden
> dyskow padnie, a backupy i tak kazdy myslacy czlowiek powinien robic
oprocz
> tego.
>
> Dleczego szybsze i dlaczego bezpieczniejsze? Podaj jakies uzasadnienie.

Pisalem o pojedynczym dysku, ktory w zapisie bedzie szybszy od mirrora co
odczujesz przy pracy systemu (pliki tymczasowe). Bezpieczniejsze poniewaz
pad dysku nie jedyna przyczyna utraty OS. Backup zabezpiecza rowniez przed
pozostalymi.
Pisalem tez o dedykowanym programie do backupu, ktory potrafi to zrobic z
dyskiem OS. Odtworzenie takiego backupu to znacznie szybszy proces
(wielokrotnie) od np. rekonstrukcji RAID5.

> A backup przed czym zabezpiecza? Przed tym samym!

i wiecej, przed wirusami, przeplotami, a nawet fatalna w skutkach instalacja
nowych sterownikow/urzadzen, rozlaczeniem macierzy (o czym chyba sam
wczesniej pisales) itd.

> To nie ja napisalem tylko PAndy. Tez nie uwazam ze Raptor padnie szybciej
> niz inne dyski. Jest to jeden z bezpieczniejszych dyskow, poniewaz ma
rzadki
> zapis, zreszta stopy bledow i MTBF mowia same za siebie. Osobiscie uzywam
> mirrora z dwoch Raptorow na backup najcenniejszych danych ;-). A porzadne
> dyski nie SCSI to WD Raid Edition prawie z porownywalnymi do Raptorow
> osiagami jezeli chodzi o niezawodnosc.

Sorry, to oczywiscie nie bylo do Ciebie. Raptory nie bez powodu maja 5-cio
letnia gwarancje.
Pozdrowienia.