Re: Prośba o propozycję zestawu: procesor + płyta

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 17:43:08 MET DST

Marek napisał(a):
> Pierwsze pytanie: kupić płytę na S754, czy lepiej S939?(mam możliwość
> kupienia Semprona na 939)

Lepiej kupić płytę z Socket 939.

> Jaki chipset jest w tej chwili najlepszy? nForce4?

nForce4, jednak są różne wersje tego chipsetu.

> Szukam płyty, która byłaby bardzo stabilna i dawała szerokie możliwości
> podkręcania procesora. Myślę wstępnie o Asusie.
>
> Pamięć już mam - DDR400 1GB w jednej kości.
>
> Mam też kartę graficzną, którą dopiero co kupiłem i która mi w
> zupełności wystarcza - Radeon 9600 Pro.

Jeżeli masz ją na AGP, to zapomnij, że użyjesz jej w nowej płycie
głównej. Płyty z Socket 939 mają PCI-E.

> Czy warto kupić płytę z PCI Express, czy może lepiej coś z AGP, żebym
> mógł wykorzystać tę kartę, którą już mam?

Lepiej kupić PCI-E, najlepiej z SLI, o ile będziesz to wykorzystywać.

> Z czasem pewnie będę zmieniał, ale wtedy też mogę przecież kupić coś na
> AGP. No chyba, że napiszecie, że karty na PCI-E kosztują podobnie jak na
> AGP, a są wyraźnie szybsze.

Są szybsze. AGP będzie powoli wycofywane...

> Poradźcie!
> Na procesor i płytę mam około 500-550 zł

To moim zdaniem trochę mało... Chociaż da się coś znaleźć... NA razie
nie mam żadnej propozycji.

--
Proximus