Prośba o propozycję zestawu: procesor + płyta

Autor: Marek <marek_at_wp.pl>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 16:57:24 MET DST

Przymierzam się do kupna niedrogiego zestawu procesor+płyta.
Zastanawiam się nad Sempronem w granicach 2600+, którego z czasem, w ciągu
góra 2 lat, będę chciał wymienić na coś mocniejszego. Pewnie kupię wtedy
jakiegoś używanego Athlona 64 i dlatego płyta powinna dawać mi taką
możliwość.

Pierwsze pytanie: kupić płytę na S754, czy lepiej S939?(mam możliwość
kupienia Semprona na 939)

Jaki chipset jest w tej chwili najlepszy? nForce4?

Szukam płyty, która byłaby bardzo stabilna i dawała szerokie możliwości
podkręcania procesora. Myślę wstępnie o Asusie.

Pamięć już mam - DDR400 1GB w jednej kości.

Mam też kartę graficzną, którą dopiero co kupiłem i która mi w zupełności
wystarcza - Radeon 9600 Pro.

Czy warto kupić płytę z PCI Express, czy może lepiej coś z AGP, żebym mógł
wykorzystać tę kartę, którą już mam?

Z czasem pewnie będę zmieniał, ale wtedy też mogę przecież kupić coś na AGP.
No chyba, że napiszecie, że karty na PCI-E kosztują podobnie jak na AGP, a
są wyraźnie szybsze.

Poradźcie!
Na procesor i płytę mam około 500-550 zł