Re: socketA: athlon mobile czy sempron?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 09:53:45 MET DST

MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

> Zasilacz z dwoma wentylatorami nie wyciąga powietrza lepiej od tego z
> jednym, tylko lepiej chłodzi siebie samego. Lepiej dać z tyłu obudowy
> jakiś wentylator...

            Jest. Co prawda rachityczny Arctic TC PRO [ustawia sie zazwyczaj
na 1600 RPM], ale jest.

> A co do temperatur - ja mam regularnie 65-72°C na procesorze i się nie
> przejmuję :-)

            No to moze i ja sprawdze ile ten THbred B0 1700+ [ale nie ze slynnych
serii IUHB0309-12 tylko IUCB0252 - nie zawsze warto sie spieszyc] potrafi
wyciagnac przy 1,7V-1,75V. Po prostu czasami _NIECO_ brakuje mocy CPU,
sytuacja jest taka ze nie oplaca sie inwestowac w mobilnego Bartona przy
jego chorych cenach, a nie jest jeszcze tak zle zeby chcialo mi sie robic w
rewolucje pt. zmiana plyty, grafiki, CPU, coolera, stawianie OSa od nowa
itp. przy przejsciu na S754/S939. Dobrze chociaz ze win2k nie ma tego
glupiego pomyslu z "przywizywaniem sie do plyty", ale moze lepiej poczekac
pol roku i zobaczyc jak sie sytuacja wyklaruje: do tej pory bylem pewien ze
niezbyt udanay pomysl z S754 umrze smiercia nauralna a miejsce lowendu AKA
entry level po premierze socket AM2 zajmie S939, a tymczasem AMD opowada ze
chce zabic S939 i utrzymywac przy zyciu S754. Jak widac dzial marketingu ma
coraz wiekszya przewage nad dzialem inzynierskim. Do tej pory nie bylo az
tak wielkich roznic w wydajnosci miedzy S754 a S939 by uzasadnialy one w
segmencie innym niz hobbystyczny inwestowanie o wiele wikszych pieniedzy
w S939. Jak widac markering AMD dopial swego i ubija sie S939, dzieki czemu
roznica miedzy nowym i stale rozwijanym segmentem wydajnosciowym na AM2
bedzie bardziej widoczna w stosunku do kulawego S754. Jak widac interes
uzytkownika najmniej sie liczy.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl