Re: komputer do zadan graficznych

Autor: KaNo <fluor.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 06:34:36 MET DST

MM <nospam@nospam.nospam> napisał(a):

> "PAndy" <pandrw@poczta.onet.pl> wrote in message

> Co to jest matplaneta?
> Kolega mowil o dysku SYSTEMOWYM, nie dysku na skladowanie danych!!!
> Chyba nigdy nie musiales odtwarzac systemu i kilkudziesieciu aplikacji itp
> po padzie jednego dysku stripa, ja musialem i od tamtej pory tylko Raid1
lub
> Raid5.

Jezeli do serwera, na SCSI i do tego backup, to RAID1 jest dobrym
rozwiazaniem. Do RAID5 trzeba miec min. trzy dyski. Nie wiem czy musiales
kiedys odtwarzac macierz RAID5? Ciagnie sie to godzinami, nawet przy
kilkunastu GB. Natomiast w przypadku stacji roboczej, czy komputera domowego
nie widze sensu takiego rozwiazania. Jezeli mamy juz przynajmniej dwa dyski
na system to lepiej uruchomic go na jednym, a drugi przeznaczyc na backup.
Jest to i szybsze i bezpieczniejsze. RAID1 czy 5 zabezpiecza tylko i
wylacznie przed awaria dysku i nic wiecej. Programy do backupu systemu w tle
z dostepem do otwartych plikow nie sa juz takim rarytasem.
Kolega wyzej napisal, ze 'raptor padnie wczesniej niz dwa porzadne dyski w
stripie'. Moze nam zdradzi, jakie to sa te porzadne dyski?
Pozdrowienia.