Re: prosze o rade (platforma AMD czy Intel)

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 20:33:10 MET DST

"KaNo " <fluor.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
news:e2imjf$7i8$1@inews.gazeta.pl...

> MHz.
>
> Zgoda, mialem kiepska noc (jak widac takze z innych, poprawianych postow).
> Piszemy jednak z dwoch rozych punktow widzenia, teoretycznego i
> praktycznego. Wszyscy by chcieli, zeby to kolejne x2 z dual channel bylo
> prawda.

Oba punkty widzenia sa takie same. I w teorii i w praktyce dual channel daje
2x przyspieszenie transferu do pamieci (z dokladnoscia do kilku procent). Do
obejrzenia:
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=238&chart=57&model2=212

Gorne zielone kreski to kontroler dwukanalowy a te na dole to procesory AMD
z kontrolerem jednokanalowym.

> ...Niestety nie osiaga sie tego nawet w syntetycznych testach nie
> mowiac o codziennej pracy systemu.

Dwukrotnie szybszy transfer z RAMu osiaga sie wlasnie w syntetycznych
testach. Aplikacje "codzienne" nie sluza do mierzenia przepustowosci
podsystemu pamieci tylko sluza do pracy gdzie dostep do pamieci jest jednym
z wielu czynnikow szybkosci danego probramu.

> ...Wiec dla porownania DDR i DDR2 lepiej
> pozostac przy ich podstawej przepustowosci i reszte pominac milczeniem.

Kompletnie nie rozumiem tego zdania.

Pzdr.,
MM