Re: socketA: athlon mobile czy sempron?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 15:25:47 MET DST

Dnia Mon, 24 Apr 2006 12:53:06 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

> Nie ma sensu wydawać znowu 200-300zł na płytę i
> dalszej kasy na kartę PCI-E,

Sempron 2600+ 64 bit 250 zł (czyli tyle samo co Sempron na Socket A). Karty
PCI-E nie musisz kupować bo weźmiesz płytę z AGP. Płyta Gigabyte K8NS
kosztuje 200 zł. Po sprzedaży starej płyty Epoksa będziesz musiał dopłacić
do interesu całe 100 zł. Jeżeli zamierzasz zainwestować w bartona Socket A,
to S754 będzie tańszy.

> To akurat bez różnicy - przy SocketA również może być cichy i wydajny (tyle
> że karta na AGP a nie na PCI-E).

przecież na S754 też są płyty AGP

> To raczej wada niż zaleta ;>
> Tak na serio to 64bit nie dają absolutnie niczego poza dodatkowymi
> problemami...

nie ma problemów. Są za to większe możliwości i zysk wydajności.

> Ale skoro mogę równie dobrze wziąć semprona nie-64 w socketA który
> praktycznie niczym się nie będzie różnił od tego w 754...

różnice są diametralne - przecież Sempron S754 i Semp Socket A to dwie
zupełnie różne konstrukcje. Niech cię nie zmyli ta sama nazwa. Sempron S754
czerpie garściami z konstrukcji Athlona 64.

> to po co
> przepłacać :)

jak weźmiesz bartona to zdecydowanie przepłacisz.

> Pozdrawiam,

pozdr.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam