Re: prosze o rade (platforma AMD czy Intel)

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 13:54:52 MET DST

"Artur" <zhan@op.pl> wrote in message news:e2dta2$7q0$1@inews.gazeta.pl...
> wiem tylko tyle:
> 2.6 GHz Dual Core - Intel Pentium D 820 Dual-Core - bez doplaty
> (warto?)

Jakas pomylka 820 nie ma 2.6GHz, to pewnie 805 (warty ~550
dwurdzeniowiec, stad bez doplaty). Moze dac kopa w przetwarzaniu
grafiki i filmow, ale w grach bedzie slabszy niz stary procesor.
Jest jeszcze plus ze kreci sie dobrze bo ma slabsza magistrale
niz reszta serii 8xx.

> 2.8 GHz Dual Core - Intel Pentium D 820 Dual-Core - doplata 350 zl
> 3.0 GHz - Intel Pentium 4 531 1 MB cache - doplata 200 zl
> 3.2 GHz - Intel Pentium 4 630 64-bit 2 MB cache - doplata 300 zl

Jakis blad tutaj wersja 630 ma 3.0GHz

> na co warto wiec zamienic moje p4 3.0@3.6 1MB cache?

A ja zaproponuje cos innego, bo uwazam ze z twojego procesora nie
warto sie przesiadac narazie na dwurdzeniowce. Niedlugo wejda
procesory conroe (dwurdzeniowe, za pare miesiecy) i ceny dzisiejszych
9xx pojda bardzo mocno w dol, a 8xx to pewnie za grosze bedzie.

Dlatego proponuje ci zmienic p4 3.0 na p4 3.0, ale wersje 631.
Jeszcze teraz mozesz sprzedac swojego procka za dobra cene, a wersja
631 jest robiona w 65nm, co powoduje ze sie swietnie kreci, ma
znacznie zmniejszony pobor mocy (oprocz 65nm sa usprawnienia w
samej technologii wykonania) i kosztuje praktycznie tyle samo
co 630 (ktory jest na 90nm jadrze prescott).
Wydasz malo, bedzie latwiej chlodzic i poprawi sie wydajnosc.

oc tego procesora na powietrzu:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=87431
a tu ciekawostka:
http://www.oc-team.com/readarticle.php?article_id=31

Jesli myslisz nad 3500+ to lepiej wziac 631 ze wzgledu na podkrecenie.

Mysle, ze przy podanych zastosowaniach dwurdzeniowiec by sie
sprawdzil, ale to juz inni doradzili.