Re: prosze o rade (platforma AMD czy Intel)

Autor: MM <ala_at_onet.pl>
Data: Sat 22 Apr 2006 - 18:28:00 MET DST

"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message
news:6nv5l8c0nj5j$.urw6xw4k2fnr.dlg@40tude.net...

> Błąd, bardzo dobre procesory. NForce też jest bardzo dobrym chipsetem,
> tylko nieco gorszym od Intela :-) Jeśli wymiana na to bez dopłaty, to
> też można się zastanowić...

Blad, blad. AMD ma teraz bardzo dobre procesory (wydajne, chlodne czyli
ciche itd) ale nVidia ma kiepskie chipsety. nForce4 dobrze wyglada na
papierze ale w praktyce czesto pracuje niestabilnie i ma kiepskie drivery
(jak zwykle w przypadku nVidii). Zaczyna to przeszkadzac jak probujesz
dozbrajac komputer wkladajac kolejne karty, laczac dyski w Raid odpalajac
drugie gniazdko sieciowe GbitEth.

> Jeśli zmiana kosztowałaby 200 zł, to IMO opłaca się. Zmieniać tylko
> podstawkę - nie ma sensu.

Jezeli chcesz mocno rozbudowac komputer o peryferia i nie miec problemow z
driverami to wybierz platforme Intela, z gorszymi procesorami ale
stabilniejsza (juz warto dual-cory). Jezeli chcesz miec lepszego proca i
prosta konfiguracje (podstwowa grafika, jeden dysk, ...) to wybierz AMD.

Pzdr.,
MM

[ Tyan K8WE & 2xOpteron252 & 4*1GB PC3200 ECC Reg ]
[ 2xWD740GD Raptor & 3xWD2500SD RE ]
[ Eizo FS L768 & GF7800GTX ]
[ Win XP Pro
    ]

[ Gigabyte GA-K8NF9-Ultra & Athlon64 x2 3800 & 2*1GB PC3200 ]
[ 1xWD2500SD
   ]
[ Eizo FS L768 &
     ]