Re: Zmiana GF z 6600GT na 6800XT

Autor: TanSid <tansid_at_go2.pl>
Data: Fri 21 Apr 2006 - 16:39:10 MET DST

OMSON wrote:
> Posiadam karte Gigabyte GF6600GT DDR3 128/128 AGPx8
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16152 z zamontowanym
> miedzianym chlodzeniem Zalman
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16046 Przy O/C wyciaga
> ona stabilnie jakies 590MHz dla GPU i 1180MHz dla
> DDR3. O ile pamietam w 3DMark2005 poszla jakies 3400 pkt.
> Zastanawiam sie czy jest sens wymiany tej karty na zachwalana
> wersje GF6800XT i na ile ilosc odblokowanych 16 potokow zamiast 8
> przelozy sie ponad wyzsze taktowanie GPU i DDR3 w wersji 6600GT???
> Glowne zalozenia to gry 3D (Oblivion, SpellForce etc.). Chodzi mi
> [...]

Nie wiem jak wyglada sprawa odblokowania potokow w 6800XT, ale jesli
kupisz model, ktory na to nie pozwala to roznica bedzie zerowa
6800XT jest tak samo jak 6600GT 128 bitowy o praktycznie takim samym
taktowaniu, zatem zmiana nie mialaby najmniejszego sensu. Jesli
natomiast mialbys pewna karte, ktora idzie odblokowac i miec 16
potokow to bedzie roznica na korzysc XT, przyczym to i tak bedzie
kastrat, poniewaz nadal 128bit. W rezultacie nie wiem czy zrobili
karte 7600GS (GT nie bedzie chyba w ogole na agp), ale zmiana na
7600GS bylaby oplacalna. istanieje tez inne rozwiazanie 6800GT mozna
uzywany dostac ostatnio w bardzo dobrych cenach.
Co do testow to bez problemu znajdziesz w net.

TanSid