Re: Radeon 9200 chłodzenie

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__BLOKADA_go2.pl>
Data: Thu 20 Apr 2006 - 15:26:24 MET DST

Użytkownik "Pablo" napisał w wiadomości
> Witam,
> Mam kartę Pole Sapphire Radeon 9200 Atlantis i oryginalnie był na niej
> zainstalowany tylko radiator bez wiatraka (http://tinyurl.com/qlzje)
> Karta dość mocno się grzeje. Dla sprawdzenie uruchomiłem NFSa MW w
> najlepszych efektach i u góry ekranu po kilku minutach zaczął pojawiać się
> czarny pas.
> Czy jest to wina przegrzania karty? Podczas normalnego użytkowania nie
> zauważyłem tego typu błędów. Czy jest potrzeba instalowanie wiatraka na
> tej
> [...]

Witam.
Miałem problem podobny z HIS'em i identycznym radiatorem. Nagrzewało się to
okrutnie, również wywalało artefakty i błędy grafiki.
Zainstalowałem sobie na tym na początek zwykły, 4cm wentylatorek 5000rpm
wzięty z jakiegoś PIII. Hałasował, ale chłodził super.
Kiedy wiatraczek padł, kupiłem takiego Zalman'a:
http://www.allegro.pl/item98156486_zalman_zm_nb32k_radiator_na_chipset_.html
(przykładowa aukcja)
Do tego w obudowie mam wentylator 80mm 2000rpm i radiatorek po męczeniu go
NFSU, Warcraft III, UT, Toca RD jest "ciepławy" i bez syfu na ekranie.
Kartę podkręciłem do wartości 306MHz na rdzeniu, jest minimalnie cieplej,
ale dalej bez problemów.Bez porównania do tego co było.

Inne typy chłodzenia, które Ci moge polecić:
http://www.allegro.pl/item98157120_zalman_zm_nb47j_radiator_na_chipset_.html
(wersja "dłuższa")
http://www.allegro.pl/item98207825_chlodzenie_coolermaster_na_chipset_niebieski_led.html
(może być głośne)
http://www.allegro.pl/item98460636_pentagram_freezone_np_40_cu_nowy_fv.html
(nie najtańsze, ale miedziane i duużo żeberek+możliwość montażu wiatraczka)
http://www.allegro.pl/item97747901_pentagram_np_40_al_pogromca_zalmana_nowosc.html
(odmiana aluminiowa)
http://www.allegro.pl/item99061889_nowy_cooler_vga_xc_70_al_pentagram_f_vat_gwa.html
(nieco na wyrost dla tej karty, lae za to świetne chłodzenie)

Pozdrawiam, Wojtek H.