Re: jak ustawić mniej kolorów???

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 18 Apr 2006 - 01:53:06 MET DST

Dnia 2006-04-17 19:38:17, encja *plusz* wymodziła przez port 119 co
następuje:

[...]
> załóżmy, że mam aplikację rozpoznającą kształty.
> kiedy jest true kolor, to ustalenie koloru konkrentego piksela może być
> pewnym problemem
>
> zakładam, że przy 256 kolorach (mniej nie znalazłem) kolor będzie dużo
> łatwiej ustalić

Napisz lepiej coś więcej, zanim głębiej się wpakujesz w problem. Gdzie
są te kształty ? W jakimś pliku ?
Pamiętaj, że tryb 256 kolorów do tzw. tryb PSEUDOCOLOR, gdzie bity
opisujące kolor pixela nie mają nic wspólnego z definicją RGB, a jedynie
wskazują na adres 18-bitowego rejestru palety kolorów. Rozpoznawanie
barw jest zatem bardziej problematyczne, a ich rozróżnianie może być
bardzo kłopotliwe ze względu na możliwość zdefiniowania identycznego
koloru za pomocą zupełnie różnych "wartości" pixela.

Więc przemyśl sobie to jeszcze raz, albo dokładnie opisz problem na
grupie

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]