Re: Jaka p³yta pod 2 x AMD Opteronx2 (dual core) ?

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 21:41:36 MET DST

> Kasy du¿ej nie mam. Chce wydaæ na p³yte max. 1500-1800 z³.
> Chyba w gre wchodzi tylko TYAN (??).
> Bo ja w Polsce nie widzia³em innych p³yt DUAL pod Opterony
> serii 200 DualCore (Socket 940).
> Pytanie tylko który TYAN, bo jest tych p³yt z 15 ró¿nych modeli
> (samych socket 940) bo wszystkich TYAN jest ze 40-45.
>
> Jak kto¶ u¿ywa p³yt TYAN dwuprocesorowych, to proszê
> o podzielenie siê opini±...

Najwazniejsze pytanie: do czego bedziesz uzywal tego komputera? W zaleznosci
od odpowiedzi bedziesz mogl dobrac plyte najlepiej pasujaca do Twoich
zastosowan.

Tyan mial zawsze bardzo dobra opinie i dlatego tez sam wybralem plyte tej
firmy. Im bardziej wchodzilem w szczegoly tym bardziej okazywalo sie ze
niektore produkty Tyana to niedopracowane buble (przynajmniej teraz).

Jezeli bedziesz potrzebowal komputera jako stacji roboczej (nie serwera), to
okretem flagowym jest plyta Thunder K8WE (nastepca K8W, K8WE obsluguje PCIe,
K8W AGP, przy czym tej drugiej juz chyba nie dostaniesz). K8WE jest
wypasiona plyta, marzeniem wielu entuzjastow i jest warta tych zachwytow...
jezeli dziala. Niestety ma niedopracowany bios (Tyan nie potrafi go dobrze
poprawic od roku, a w kolejnych wersjach sa nawet literowki, co oznacza ze
nikt tego dokladnie nie testuje), a w dodatku jest zbudowana na dwoch
chipsetach nForce4 w wersji Pro, co jest zrodlem wielu problemow (nVidia
zawsze miala bardzo niedopracowane produkty). Znam ludzi ktorzy nie maja z
ta plyta zadnych problemow i chodzi jak zloto i znam takich ktorzy przezyli
koszmar, zwlaszcza jezeli obsadzili wiekszosc slotow. Ja sam meczylem sie z
nia na poczatku, ale jak wszystko zostalo skonfigurowane (niestety dzieki
bardzo zaawansowanej wiedzy), nie mam z nia zadnych problemow. Polecam
strone www.k8we.com. Poczytaj tez na forum na stronie AMD.

Mozesz rozwazyc rowniez plyte Tiger K8WE. Reszta plyt to wersje serwerowe.

W Polsce dostaniesz jeszcze pod Opterony bardzo dobre plyty Iwill'a (ale nie
jest to latwe, zero supportu) oraz Supermicro, Gigabyta, Asusa i MSI.
Pamietaj ze Opteron musi miec pamieci Registered ECC, ktore sa drozsze i
ktorych sie raczej nie podkreca.

Pozdrawiam,
MM

[ Tyan K8WE & 2xOpteron252 & 4 x 1GB PC3200 ECC Reg ]
[ 2 x WD740GD Raptor & 3 x WD2500SD RE ]
[ Eizo FS L768 &
          ]