Re: Komputer do pracy: Athlon 3200+ czy X2 3800+ ?

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 12 Apr 2006 - 09:31:29 MET DST

"Robert Drózd" <rdrozd@yes.iq.wytnijto.pl> wrote in message
news:kido32hphbl1o0qtpfumoffdv2vaijkikr@4ax.com...
> D805 też rozważam jako opcję. Znalazłem taki test:
> http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2736
>
> i jest bardzo pozytywnie... ale odrzuciło mnie na stronie "Power
> Consumption"...
> http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2736&p=10
>
> Pentium zużywa o połowę więcej prądu (co kosztuje), wymaga więc
> mocniejszego zasilania.

Tak jak napisali w tekscie, zeby zrownowazyc koszt trzeba by
ze 4 lata uzywac komputera 24/7, czyli w rzeczywistosci nawet
wiecej.
Konfiguracje komputerow uzytych w tescie zawieraja bardzo mocna
karte graficzna, ktora nie bedzie w twoim zestawie (jak rozumiem)
czyli oba zestawy zmieszcza sie w typowym 300W PSU. Przy okazji
zuzycie jest o 1/3 wieksze a nie o 1/2.
Coz tutaj sam musisz zadecydowac czy ci sie oplaca. Jezeli
bardzo ci zalezy na oszczednosci energii to moze tez zaciekawi
cie ten artykul (ciekawa jest sprawa zasilaczy, reszta jest
powszechnie znana):
http://www.silentpcreview.com/article313-page6.html
punkt E - porownane sa dwa dobrej sprawnosci zasilacze i roznice
sa niewielkie, ale jak napisano nizej typowe zasilacze maja 70%
sprawnosci w najlepszym przypadku, a typowo mniej niz 65%, czyli
tu mozna tak naprawde najwiecej oszczedzic. Jezeli stac cie na
drozszy zasilacz i 3800+ to mozna niesamowicie zmiazdzyc 805 z
zwyklym psu w oszczednosci energii i wydajnosci.
Tu tez ciekawe artykuly w sekcji "power reference articles"
http://www.silentpcreview.com/article_index.php
(m.in. wspominaja o wplywie temperatury na sprawnosc
zasilaczy)