Re: Komputer do pracy: Athlon 3200+ czy X2 3800+ ?

Autor: maciek <maciek_at_szorujbabciudokolejki.pl>
Data: Tue 11 Apr 2006 - 16:08:19 MET DST

radarek napisał(a):

> "maciek" <maciek@szorujbabciudokolejki.pl> wrote in message

> Czesciowo sie nie zgodze, ale jesli szukamy w takiej cenie (500-600zl)
> to intel ma pentium d 805 (czyli najprostszego dwurdzeniowca, 2.8GHz),
> ktorego
> warto rozpatrzyc. Skoro autorowi watku nie zalezy na grach to bylby
> dobry wybor (lepszy niz przeplacanie za x2 3800+, ktorego wykorzystanie
> chyba nie byloby najlepsze przy podanych aplikacjach).
>
> Niestety tutaj gorzej sie ma sprawa z tym ze nie ma mowy o podkrecaniu,
> bo to bylaby dobra strona tego procka i z pewnoscia przebilby 3200+
> [...]

Po pierwsze mowimy o zakresie cenowym 600 lub 650 zl i wiecej, a nie
500-600.
Po drugie uwazam, ze chociaz dwa rdzenie to atrakcyjny temat, to
autorowi tego watku nie jest to potrzebne bo kupujac jakiegos Pentiuma
3GHz lub troche szybszego przez 99% czasu bedzie pewnie nie wiecej niz 10%.

  Ja podkresle, ze z moich doswiadczen orpgramowanie takie jak office
czy do grafiki 2d beda chodzic szybciej na procesorze z wiekszym
zegarem. Podobnie baza danych (tu faktycznie ilosc i sybkosc pamieci
bedzie sie liczyc, ale znow stawialbym na intela).