Re: Baterie w laptopach Toshiby

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 11 Apr 2006 - 16:05:42 MET DST

theart@o2.pl napisał(a):
> 1. Czy nieuzywana bateria w laptopie traci swoje wlasciwosci (dlugosc
> czasu pracy). Chodzi o to, czy uzywajac caly czas pradu przemiennego
> (laptop podlaczony do sieci) bateria notebooka bedzie sie wyczerpywala
> (inaczej amortyzowala) z powodu nieuzywania. Czy moze sie okazac ze
> straci calkowicie badz czesciowo swoja wartosc, jej ogniwa ulegna
> "zestarzeniu". Wiecie nie mam do czego porownac ;). Moze do kobiety.

Baterię rzadko używaną należy co jakiś czas rozładować
pracą bez zasilania i naładować ponownie do pełna. Trudno
określić jak często, polecałbym przynajmniej raz na miesiąc.

> 2. Mozna tez sformuowac inaczej. Czy majac notebooka z bateria
> trzymajaca powiedzmy 5h nalezy jej uzywac jak najczesciej. Czy moze
> uzywac raczej pradu kiedy sie tylko da zeby baterie oszczedzac.

Należy jej używać względnie "równo", czyli unikać krótkich
okresów wykorzystania z następującym od razu potem dołado-
waniem do pełna znów.

> 3. Reasumujac mialo byc krotkie pytanko sa trzy ;). Co lepiej
> oszczedzac baterie czy zuzywac az bedzie miala 1%, ladowac znowu
> odlaczac od pradu z gniazdka. Co radzicie zeby bateria byla jak
> najdluzej na chodzie.

Nie należy też przesadzać używając baterii nawet, gdy jest
zasilanie sieciowe dostępne. Jak pisałem wyżej, pracuj na
zasilaniu sieciowym, ale raz czy dwa razy w miesiącu
popracuj też na baterii aż do ostrzeżenia o wyczerpaniu.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |