Re: jaki UPS?

Autor: michal.s <michal.s.WYTNIJ.TO.TO_at_cdrlab.pl>
Data: Sun 09 Apr 2006 - 21:49:00 MET DST

> Jeśli masz taki komputer jak wi podpisie to zainwestuj w coś większego. I
> nie pisze tu o pojemności tylko mocy. 200W to trochę mało nawet na taką
> konfigirację jak masz.

Pełną moc mojego konfigu mam szansę wyciągnąć tylko przy grach, co robię
baaaardzo rzadko, więc nie wydaje mi się żebym przekroczył 200W...
Ewentualnie, niewiele droższe są na allegro UPSy tej samej firmy a
charakteryzujące się mocą 600VA, to już powinno wystarczyć. Sprawa w tym
że taki 600VA stoi po np. 150zł a to bardzo mało jak za UPSa... więc nie
wiem czy to nie MEGA bubel :\

> Weź pod uwagę, że jak przekroczysz dopuszczalną moc
> to komputer wyłączy Ci się bo przeciążysz UPS-a, albo popalisz bezpieczniki
> wewnątrz (mnie się właśnie takie cóś przytrafiło kompa miałem trochę
> lepszego ale podłanczałem bez monitora).

Ewentualnie też mógłbym podłączyć bez monitora... rzadko bywa że
wyłączają prąd na dłużej niż kilkadziesiąt sekund, tylko że robiąto
dosyć często ostatnimi czasy (od pół roku) :\

Inna sprawa i pytanie to głośność pracy takiego UPSa. W opisie w/w UPSa
na allegro umieszczony jest zapis o tym, że UPS wytwarza hałas o
natężeniu "mniej niż 40dB z odległości 1m" 40dB to głośno! Kompa mam
blisko łóżka, przyzwyczaiłem się do jęków wentylatora CPU i GPU, które
niedługo wymieniam na coś cichego, może nawet w przyszłości na WC a
tutaj proszę... 40dB :/ To prawda? Co może powodować taki hałas? Czyżby
w takim UPSie były trafo?

> Pozdrawiam. Seba

Pozdrawiam, Michał.

--
|AMD Athlon XP 2500@3200|ASUS A7N8X-E Deluxe|2x256MB DDR TwinMos CL2.5|
|    ATI Radeon 9200    | WD Caviar WD800JB |  DVD-RW Plextor PX-750A |