Re: Komputer Mazovia 2032

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Sun 09 Apr 2006 - 12:42:42 MET DST

Dnia 2006-04-09 12:13:27, encja *Bromba* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Witam,
>
> szukam informacji na temat komputera mazovia 2032, w/g opisów które znalazłem
> powstał on w 1985 roku ! czyli na rok wcześniej niż intel opublikował swój
> pierwszy 32bitowy procesro 80386 ! To bardzo interesujące, ale niestety nie
> znalazłem nic więcej poza informacja iż Mazovia 2032 była 32bitowym komputerem.

Trochę to chyba nieścicsłe. Mazovia była tworem produkowanym przez
konsorcjum Mikrokomputery, stworzone - IIRC - przez wrocławskie Elwro,
warszawskie zakłady telewizyjne i cośtam jeszcze (piszę z pamięci,
mogłem pokręcić). Faktycznie chyba od 1985 produkowała klony PC w
opraciu o rosyjską podróbkę 8086 (K- ileśtam). Natomiast wersja 32bit, o
ile powstała, to dużo później.

To były po prostu klony PC, takie same, jakie dziś składa pan Henio z
3-ciej klatki. Problem polegał na tym, że wtedy obowiązywał COCOMM,
czyli embargo zgniełego zachodu na export nowoczesnych technologii do
państw - tfu! - "demokracji ludowej", i całość produkcji trzeba było
oprzeć o komponenty produkcji krajowej, bratniej bądź organizowanej w
inny magiczny sposób.

Miałem gdzieś czasopismo "Komputer" ze specyfikacją Mazovii (obecnie
garaż lub makulatura), chyba miało toto 2xFDD 360 KB, 256 KB RAM,
(rozbudowywalna do 640) kartę grafiki zgodną z CGA lub HGC.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]