Re: instalator windows xp - dysk 200giga (widziany jako 130) - pokasowane partycje - jak odzyskac?

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Sat 08 Apr 2006 - 00:36:50 MET DST

Witam!

Chyba widziałem grupę o odzysku danych. Tam
chyba więcej będzie na ten temat, ale nie myśl,
że odsyłam Cię tam. Wiem co to za ból, sam tak
miałem.

> Prawdziwy problem to przywrocenie partycji i
ich tablic adresowych

Jeśli by tak było, to pół biedy, bez problemu
dałoby się odzyskać wszystkie dane. Natomiast
jeśli instalator zmienił tablice alikacji plików
to pozostają programy do odzysku danych. Te podane
wcześniej przez kolegów mają dobrą opinię i powinny
choć część odzyskać. Zanim zaczniesz coś robić
proponuję zrobić backup całego dysku na inny dysk
Norton Ghost'em ( na wszelki ... ), później
obejrzeć w jakimś hexedytorze MBR i bootsectory
partycji. Jeśli wystąpił pierwszy przypadek tzn.
tablice plików nie są uszkodzone, wystarczyło by
ręcznie utworzyć jedną dużą partycję (na cały dysk)
i przekopiować to co widać gdzie indziej.
Jeśli pliki i tablice alokacji nie są zamazane,
w ten sposób powinno się udać zobaczyć wszystkie
pliki. Zakładam, że na partycji systemowej nie miałeś
danych i możesz ją odtworzyć z kopii zapasowej, lub
postawić system. W ostateczności możesz uruchomić
komputer z dysku startowego i podejrzeć, czy widać dane.

Pozdrawiam

--
Remek