Re: Intel 810 >> max CPU

Autor: Cyneq <spam_at_won.com>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 15:45:20 MET DST

Sander napisał(a):

> Każdy Coppermine, czyli PIII lub Celeron do 1.1GHz.

> Mnożnik nie ma nic do gadania, jest nieistotny,
> mnożnik jest ustawiony na stałe w samym CPU i choćby nie wiem
> jaki byś ustawił na płycie, to CPU będzie chodzić ze swoim mnożnikiem.

Not quite jak mówią anglicy.
Jeśli masz płytę która upiera się na wykrywanie mnożnika, to Ci zdechnie
przy włączeniu jesli go nie rozpozna. Miałem tak z celeronem 700 (mn.
10.5) i ECS P6IWT-me z biosem 2.0c (max mnożnik 8).
Natomiast jeśli w setupie zmienisz automatyczną detekcję na ręczną, to
nie zaleznie czy ustawisz 2x czy 8x to oczywiście proc to oleje i będzie
chodził normalnie, a ponieważ BIOS nie będzie usiłował wykryć mnożnika
to wszystko hula jak trzeba.
Pozostaje jeszcze szczegół czy zobaczysz po starcie dobrą częstotliwość.
U mnie po przestawieniu cielaka na FSB 100 zamiast "1.5Ghz" albo
"1050Mhz" wyświetlały się jakiś nawiasy i średniki :) Co oczywiście nie
ma żadnego znaczenia, a i można się tego pozbyć (BIOS od PC-Chips
M770LMTR - klon tej płyty).

--
Cyneq