Re: Dwa dyski, dwa systemy - inaczej

Autor: Bat <bat_at_qazeta.pl>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 11:03:20 MET DST

Prezes napisał(a):
> Witam Szanownych Grupowiczów !!!
>
> Mam dwa dyski podpięte na jednej taśmi IDE. Jeden dysk mam zamiar czasami
> wyciągać, dlatego jest zamontowany w kieszeni.
A dlaczego muszą być na jednej taśmie?
> Na obu dyskach chce zainstalować Windowsa XP. A chce uzyskać następujący
> algorytm działania:
> Jeżeli są podpięte oba dyski, przy bootowaniu chce mieć możliwość wyboru z
> jakiego dysku ma być załadowany system.
> Jeżeli jest podpięty tylko jeden dysk, chce żeby system był od razu uruchamiany
> z dysku bez pojawiania się wcześniej ekranu wyboru bootowania.
> Czy jest możliwa taka konfiguracja?
> Jeżeli tak, to jak to zrobić? Będę wdzięczny za wszelką pomoc?
> (jak podpiąć dyski, jak ustawić zworki na dyskach, itd)
Ja sugerowałbym posadzenie tych dwóch dysków na dwóch taśmach jako
mastery. (ew. dwa inne urządzenia z drugiej taśmy jako dwa slave'y)
Jeśli na drugiej taśmie są tylko optyczne napędy, to powinno działać
tak jak trzeba. Jak będzie włożony primary master, stanie się dyskiem 0
i uruchomi się z niego boot menu. Jeśli primary master będzie wyjęty,
dyskiem 0 stanie się secondary master (nawet jeśli na primary slave
będzie napęd optyczny) i z niego (bez menu) uruchomi się system.

Pozdrawiam,

Sebastian