Dwa dyski, dwa systemy - inaczej

Autor: Prezes <piotrmainWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Thu 06 Apr 2006 - 18:08:04 MET DST

Witam Szanownych Grupowiczów !!!

Jak mówi archiwum newsów podobne tematy były wałkowane dość często, ale niestety
rozwiązania mojego problemu nie udało mi sie znaleźć.
A mianowicie.
Mam dwa dyski podpięte na jednej taśmi IDE. Jeden dysk mam zamiar czasami
wyciągać, dlatego jest zamontowany w kieszeni.
Na obu dyskach chce zainstalować Windowsa XP. A chce uzyskać następujący
algorytm działania:
Jeżeli są podpięte oba dyski, przy bootowaniu chce mieć możliwość wyboru z
jakiego dysku ma być załadowany system.
Jeżeli jest podpięty tylko jeden dysk, chce żeby system był od razu uruchamiany
z dysku bez pojawiania się wcześniej ekranu wyboru bootowania.
Czy jest możliwa taka konfiguracja?
Jeżeli tak, to jak to zrobić? Będę wdzięczny za wszelką pomoc?
(jak podpiąć dyski, jak ustawić zworki na dyskach, itd)

pozdrawiam
Prezes