Re: SATA + 3xPATA

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Thu 06 Apr 2006 - 16:42:08 MET DST

baatetsuku@interia.pl napisał(a):
> Mam płytę GIGABYTE GA-8I945G. Mam dysk SATA, z którego uruchamia
> się komputer. Pod pierwszy kanał IDE mam podpiętą nagrywarkę i
> DVD-ROM. Jak pod 2 lub 3 gniazdo podpinam dysk ATA, to nie jest on
> widoczny w BIOSie. Można to jakoś obejść? Nie znalazłem ustawień
> żadnych z tym związanych. Ale po co by były 4 gniazda SATA i 3 ATA
> (razem 10 urządzeń).

U mnie na plytce asus'a mam w BIOS'ie wybor roznych kombinacji ustawien
dla urzadzen SATA i PATA, np. Onboard IDE Operate Mode: Compatibile
mode; Enhanced Mode
Enhanced mode support on: PATA+SATA; SATA; PATA

w zaleznosci od tego co tam ustawie komputer roznie bedzie sie
zachowywal, np. bedzie widzial tylko dyski SATA, bedzie widzial dyski
SATA i PATA z priorytetem dla jednego z w/w

Proponuje poszukac moze jednak cos tam jest w tym BIOS'ie do ustawienia.
Albo ewentualnie gdzies poprostu sie wlacza te dodatkowe kanaly.