Re: Zawieszający się ATHLON - mam już dość

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Tue 04 Apr 2006 - 17:28:50 MET DST

NOKGAMER <nokgamer@poczta.onet.pl> w wiadomości
<news:e0tu93$a40$1@sunflower.man.poznan.pl> napisał/a:

> Memtest jest do kitu raczej. Sprawdź PCCHECKiem, zwykle wywala od razu błedy
> i nie trzeba zapuszczać dłużej.

Odważne stwierdzenie :P.

Memtest wystarczył mi do znalezienia dla "NewCastle" kompatybilnych pamięci
i ich prawidłowej, stabilnej konfiguracji.

(Komp. przeszedł testy, i od czasu wstawienia prawidłowego (nowego
technologicznie) zasilania, nie było ani jednej zwiechy/resetu - piszczący
asus K8N, A64, 2x512MB Kingston na nonamesach, Sapphire X1600pro - no może
raz ostatnio, gdy mieszałem z włączaniem drugiego monitora i jednocześnie
aplikacji tv, która nie chciała wystartować a potem długo nie chciała się
zakończyć, więc ją ubiłem, ale nieskutecznie, i xp po chwili padło na jakimś
błędzie dostępu do pamięci. Samo xp, ani tym bardziej w grach ;p, jakoś
nigdy).

Faktycznie jak konfiguracja była błędna, to w Memtest błędy były od razu,
ale dobrym zwyczajem :p jest długotrwały test.

> Procki testować najlepiej na PCCHECKu także. Ja miałem kilka AMD z
> uszkodzeniami MMX, które "działały".

Albo Prime95, i też lepiej długo.
(Tyle, że jeśli płyta główna ma "jedną nóżkę bardziej", to potem AMD są w
takich testach troszkę be, tiaaa...
Btw, na tej płycie mogą być nie bardzo kondensatory (albo prędzej na starej
grafice) - może wskazywać na to zmiana zachowania komp. po chwilowym
"odpoczynku").

--
Pozdrawiam,
  Gargamel