Re: PC na poddaszu...

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 04 Apr 2006 - 16:06:29 MET DST

ejek <ejek-usun-@autograf.pl> wrote:

> Komputer "w zapomnieniu" czyli pracujący bez stałego dozoru,

            Stale nadzorujesz komputer w domu? Jestem pod wrazeniem:
musisz byc w takim razie nie potrzebujacym snu terminatorem i do tego
zarazem nie pracujacym/nie uczacym sie inwalida [przywiazanym na stale
do mieszkania, bo inna osoba raczej co jakis czas musu wyjsc z domu
i pozostawic taki pracujacy komputer bez dozoru].
Co do strychu mam obiekcje ze wzgledu na temperatury tam panujace,
natomiast w piwnicy komputer stale pracujacy jest IMO duzo bezpieczniejszy
niz w mieszkaniu - juz o tym pisalem, ze w mieszkaniu prawie zawsze ma
sie co zapalic od ewentulanego zwarcia, w piwnicy mozna wygospodarowac
miejsce z samym betonem, gdzie w najgorszym razie stopi sie PCB i oraz
przeni panel obudowy -> narobi dymu/smrodu.

> szczególnie komputer nierzadko złożony z niepełnowartościowych
> elementów (lub bardzo stary) jest kolejnym potencjalnym zagrożeniem
> dla bezpieczeństwa. I należy mieć to na uwadze.

            Wiesz - wiekszosc tych komputerkow robiacych za serwery to rozne IBMy
czy Compaqi na sprawdonym BXie - IMHO duzo bezpieczneijsze niz typowy nowy
skladak z nie wiadomo jakim zasilaczem oraz plyta glowna na ktorej chinska
manufaktura oszczedza jak moze. Co do ich stanu: przynajmniej te z ktorymi
mialem stycznosc wygladaly lepiej niz typowy Pecet po pol roku uzywania:
czyte, bez kurzu i jeszcze nie spotaklem sie by w nich puchly/wylewaly sie
kondensatory jak nierzadko zdarza sie w desktopach.

> Ja, pomimo, że posiadam strych oraz piwnicę - komputer umieściłem na
> korytarzu - (nowy... oraz cichy)

1. Sredni estetyczne rozwiazanie
2. Potencjalne kopanie w obudowe nie za bardzo sluzy komputerowi, a HDD w
szczegolnosci.
3. Jak zdarzy sie zwarcie to w przedpokoju zazyczaj sa palne przedmioty.
4. Co to znaczy cichy? Mi przesdzkadza w nocy nawet tak cichy komputerek
jak Compaq Deskpro ENS bez HDD, mimo ze ma tylko jeden cichy wentylator
umieszczony wewatrz obudowy PRZED zasilaczem [a nie przy tylnej sciance
zasilacza przez co praktycznie nie tlumiony, jak wiekszosc komputerow].
Slysze go gdy zasypiem, a powiem tylko tyle ze przy tym komputerku znacznie
glosniejsze jest trafo w monitorze.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl