Pamięć PC2700 w płycie dostosowanej do PC2100

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Tue 04 Apr 2006 - 14:58:11 MET DST

Jaki może być powód że pamięć PC2700 nie działa
w płycie MSI K7T266 Pro2 (model MS-6380)
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K7T266_Pro2&class=mb
Mam już w niej jednego sima 256M PC2100 i wszystko ok.

Dołożyłem 512M w formie PC2700 (Kingston KVR333/512),
który podobno miał być "kompatybilny" z systemami
PC2100 i nie mogę sobie poradzić: komputer się albo
wiesza, albo resetuje z niebieskim ekranem i potem
Windows XP twierdzi że wystąpił problem z driverem...

Wyciągnę tą dodatkową pamięć i wszystko wraca do normy.
To samo się dzieje gdy zamiast 256M włoże to 512M jako
samodzielny RAM - też są jaja - ewidentnie tej kostki
PC2700 nie lubi.

Najpierw myślałem że kostka uwalona, więc że na gwarancji
to wymieniłem u Kingstona - baba twierdziła wprawdzie, że
ta kostka nie będzie pracować w mojej płycie ale nie była
w stanie uzasadnić dlaczego nie: napięcie poprawne 2.5V,
a że prędkość nieco wolniejsza - to co z tego ?

Powinno grać! Nie ?

Faktem jest że płyta jest już leciwa i trzy kondziołki
elektrolityczne są nieco spuchnięte - być może pomoże nieco
ich wymiana, ale w między czasie zapytam Was, czy to
ma prawo działać ? Dlaczego szybsza pamięć, 333MHz
miałaby nie móc działać w wolniejszej, 266MHz płycie ?