Re: APC czy jakis inny, rodzaj gniazd wyjsciowych.....

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue 04 Apr 2006 - 01:16:53 MET DST

[sis] napisał(a):
> rozumiem, ze przy 2 modelach o tej samej pojemnosci / czasie
> podtrzymania decyduje tylko marka? szczegolnie w zastosowaniach
> domowych... dobre...
nie dobre, bo oprocz pojemnosci/czasu podtrzymania/maksymalnej mocy upsy
maja jeszcze troche parametrow (wiele wogole nie podawanych przez
producentow). Chocby ksztalt napiecia wyjsciowego, ktore w przypadku
evera nazywa sie 'przyblizona sinusoida' - ktorej to przyblizenie jest
takie wspaniale jak cegla ma ksztalt jak przyblizona kula. Jesli
zasilacz ma pasywne pfc to kazda wyzsza harmoniczna wydziela sie tylko w
cieplo i buczenie (czyli energia z akumulatora zamiast podtrzymywac
zestaw idzie w cieplo). Podawane czasy podtrzymania sa przewaznie
ciagniete za uszy, mierzone w najbardziej idealnych warunkach (np
obciazenie zasilaczem ktory niema pfc i niema zadnych filtrow na
wejsciu, jedynie gretza i bez protestu chodzi od 150V do 300V).
Jak juz podawali inni - oprogramowanie to tez wazna sprawa, lepiej miec
mozliwosc sprawdzenia wszystkich parametrow (np napiecia w sieci, stanu
akumulatora, poziomu naladowania itd) niz wrozenie z fusow "chyba
zadziala, rok temu tez dzialal"