Re: Duron 1200 i temperatura procesora

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 12:10:56 MET DST

Gargamel napisał(a):

> Widocznie źle czytam ;P, bo wydawało mi się, że poprzednio była mowa o
> "powyżej 55 stopni już powinieneś przerywać pracę" :P.

Zacytuję jeszcze raz:

> Co nie oznacza, że bezkarnie wolno utrzymywać taką temperaturę.

Odpowiedź tyczyła się ostatniego zdania poprzedzającego
ją fragmentu Twojego tekstu.

> Tak, ale to jest zawsze kompromis między ciszą a wydajnością.

Mimo wszystko należy walczyć o to, by średnia temperatura
była odpowiednio niska. Fakt, przy maksymalnym obciążeniu
chwilami może dochodzić do 65-70 stopni, ale mierzonych
"pesymistycznie" na rdzeniu. Temperatura na podstawie
radiatora nie powinna już tych 50-55 stopni przekraczać.

> Może, zależy od zastosowanego chłodzenia i temperatury otoczenia.
> Kuzyn miał durona 1200 (de facto inne jądro), i przekonaliśmy się, że dużo
> ciepła wydziela. Chłodzenie było takie sobie, fakt. Temperatura otoczenia

Mogę sprawdzić Durona 1100.

> Polemizowałbym. Inna technologia (węższa ścieżka układu scalonego) została
> zastosowana właśnie dlatego, żeby zaradzić ilości pobieranej energii i, co
> za tym idzie, ilości wydzielanego ciepła.

Ale powierzchnia układu się drastycznie zmniejsza, a wydzie-
lana moc rośnie. Thunderbirdy IIRC miały po 70 W wydzielania.
Teraz Pentium 4 dochodzi do 120 W.

> Athlon64 z C&Q ma przeważnie 30 stopni w tej samej obudowie, gdzie A1800+
> palomino miał 55... W stresie nie osiąga tyle stopni co bezczynny palomino.

Dzięki C&Q. To genialna technologia. Przy maksymalnym
obciążeniu nie jest już tak różowo, ale też A64 ma
maksymalne wydzielanie od 60 do 80 W IIRC.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |