Re: smuzenie LCD

Autor: Leszek <leszmiku_at_priv5.onet.pl>
Data: Thu 30 Mar 2006 - 12:57:57 MET DST

Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:f1mi8uzh31og.1xp8p6nqrhzzv.dlg@40tude.net...

> Witam,
>
> Mam pytanie dotyczace monitorow LCD. Jakie parametry z charakterystyk
> poszczegolnych modeli pozwalaja bez obejrzenia stwierdzic, czy beda one
> bardzo smuzyc np. w dynmicznych grach albo przy wyswietlaniu filmow? Na
> chlopski rozum mowi o tym czas reakcji matrycy, ale siedzialem dzis przy
> 17" Eizo (model 568 costam costam) o czasie 25 ms i nie smuzyl w ogole.
> Od czego to zalezy?

Mam ten monitor i wiem, ze mimo tej samej matrycy co w Samsungu 720 (T?),
smuzy on mniej.
Nie sama matryca o smuzeniu stanowi (chociaz w glownej mierze). Elektronika
tez ma cos do powiedzenia i zapewne Eizo w tej kwestii przewyzsza tego
Samsunga chociazby.
Generalnie nie nalezy sadzic, ze wszystkie monitory o identycznym czasie
reakcji podanym przed producenta, beda zachowywaly sie tak samo. Po prostu
nalezy samemu porownac.
Kolega Dot. twierdzi, ze ten model koszmarnie smuzy...jak na dzisiejsze
standardy to pewnie zbyt szybki nie jest, ale znowu nie taki koszmarny. Nie
gram w FPP wiec tu sie nie wypowiem, ale przy wszystkich innych
zastosowaniach 25ms w wydaniu Eizo jest dla mnie wystarczajace (pomimo, ze
sa oczywiscie przypadki w ktorych smuzenie widac wyraznie).

Pozdrawiam
Leszek