Re: Czy stacja FD ma firmware?

Autor: Michał Kupski <miq_at_home.org>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 18:55:28 MET DST

Hej !

Użytkownik "WL" <ni@ma.com> napisał w wiadomości
news:e0e7g1$j7c$1@news.onet.pl...
> Z tego co mi kiedys odpisal TEAC, nowe stacje nie maja opcji "Drive
> Select on pin 2" - a cala reszte powinno dac sie poustawiac.

O właśnie - drive select.
Jeszcze mi się coś przypomniało - obecnie stacje są ustawione
"fabrycznie" jako stacja B: i to przeplot na taśmie powoduje,
że komp wykrywa je jako A:
Ale spotkałem się kiedyś z komputerem (jakieś 386), który
na normalnej, nowej taśmie z przeplotem nie widział flopa
w ogóle, a bez przeplotu widział B:
Musiałem zmienic przeplot na taśmie - normalnie odwraca się
chyba 7 żył, a tu trzeba było odwrócić tylko 3 a resztę
zostawić normalnie. Mozliwe, że też będziesz miał tę sytuację.

Jeśli kontroler daje do flopa wg starego standardu na pinach 10
i 16 sygnały DRIVE SELECT 0 oraz MOTOR ON, to nowa stacja
interpretuje to jako MOTOR ON DRIVE 0 oraz MOTOR ON DRIVE 1.
Trzeba zamienić piny 10 z 12 (to ten przeplot na 3 żyły)
i wtedy stacja zinterpretuje to jako DRIVE SELECT 1 oraz
MOTOR ON DRIVE 1. I powinna się włączyć.

Może przyda Ci się coś z tych informacji
http://www.seasip.info/VintagePC/floppies.html
i z tego:
http://www.secarica.ro/html/plus3_hardware.html
- tam są opisane różnice między interfejsem flopa XT i AT.

--
Pozdrawiam
Michał -- Tarnowskie Góry