Re: Jakim komputer dla studia graficznego?

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 08:53:29 MET DST

"Wojtek H." <wwwojtek1@BLOKADA.poczta.onet.pl> wrote in message
news:e0bovb$2oi$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Aida" napisał w wiadomości
>
> A ja uparcie będę drążył literki "M"
> Miałem okazję pracować w Photoshop CS2 na iMac G5 (2GHz, 2x512DDR2, 250GB
> SATAII, R9600XT).
> Jest to czysta przyjemność z pracy, wyraźnie szybszy niż PC o podobnych
> parametrach. Mac został stworzony do obróbki grafiki, mimo mniejszej
> uniwersalnosci niż klasyczny PC. Więc jeżeli komputer ma być tylko do
> takich
> prac, bedzie to najlepszy wybór.
>
> Przechodząc już do paltformy PC:
> CPU: weź od Intela z serii 9xx. AMD robi owszem świetne procki,
> [...]

Wlascwie to nie rozumiem tylko jednego czemu karta Matroxa z Parhelia na
pokladzie ma byc lepsza od dobrej, markowej karty np NVidii czy ATI?
O ile wiem PShop nie korzysta z jakiejkolwiek akceleracji kart graficznych i
na dobra sprawe moglaby Parhelia miec 64 bity.
Do Pshop sa robione karty akcelatorow ale z reguly na procesoarch
sygnalowych np TI - karta taka posiada wlasne wersje filtrow i przejmuje
obrobke obrazu od PShopa.