Re: CPU do notebooka - Pentium 4 czy Mobile Pentium 4

Autor: BliSki. <BliSki-Wp-(NS_)-_at_wp.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 20:40:09 MET DST

"Kffiatek" wrote:
> Mam w komputerze California Access 6900 taki procesor:
> Chciałem go wymienić na lepszy... w instrukcji jako kompatybilne są takie do wyboru:
> Intel Pentium 4 Processor [...]
> Mobile Intel Pentium 4 Processor [...]
> Mobile Intel Celeron Processor [...]
> Który z nich:
> 1. Jest najwydajniejszy
> 2. Zużywa najmniej energii
> 3. Najmniej się grzeje

Najlepszy do niego będzie:
Mobile Intel Pentium 4 Processor, będzie się najmniej grzał
i będzie zdecydowanie wydajniejszy od Celerona.
Pamiętaj tylko o tym, że przy wymianie na procek mobilny w tym modelu
musisz wymienić także zespół radiatora z wentylatorem na taki od modelu
CA6700. Gdyż ten oryginalny nie pasuje do procków mobilnych. Chyba,
że zdecydujesz się na podłożenie blaszki miedzianej pod procka o grubości
ok. 1mm wtedy od biedy będzie pasował oryginalny zespół radiatora.

Ale nie polecam tego z uwagi na możliwość uszkodzenia czegoś ale też
z prostego faktu, że radiator od CA6700 jest około 2 razy cichszy od
tego z CA 6900 z prostego faktu, że ma tylko jeden wentylator zamiast
dwóch. A jak się domyślam chodzi Ci o obniżenie hałasu :)

Dodatkowo jak będziesz miał procka mobilnego, to z uwagi na jego mniejsze
nagrzewanie uzyskasz dodatkowo obniżenie hałasu o około 4 razy w stosunku
do oryginału :)

> Nie mogę znaleźć na stronie intela tych procesorów. Albo są 0.18 mikrona i 2.4 GHz albo
> 0.13 ale za to 1.80 Ghz.

Tu masz np Mobile P4, który na 100% dział w taki modelu:
http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sspec=SL5ZH

> Czy w ogóle istnieją te najszybsze z zakresów powyżej (P4 2.4, MC 2.0)?

Tu masz taki, który teoretycznie jest najszybszy (2,6), ale czy tam pójdzie?
http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=SL6WZ
Gdyż manual przewiduje chyba tylko 2,4.

Tu masz procki 2,4:
http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=SL6VC
http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=SL6K5
http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=SL6LS

A tu masz wyszukiwarkę tych procków:
http://processorfinder.intel.com/scripts/default.asp?CHRID=826
Jak mu dasz GO, to pokaże Ci wszystkie procki Mobile z tej rodziny.

> Czy mogę założyć procesor przygotowany dla szyny 533MHz?

Na 99% nie, bo ma inną liczbę nóżek.

> Czy Pentium-M to to samo co Mobile Pentium?

Nie.

--
Pozdr, (R) BliSki. (tm)   m a i l : BliSki-Wp (a') w p (kropa) P L