CPU do notebooka - Pentium 4 czy Mobile Pentium 4

Autor: Kffiatek <kffiatek.no_spam_at_op.pl>
Data: Sun 26 Mar 2006 - 13:19:15 MET DST

Mam w komputerze California Access 6900 taki procesor:

Intel Celeron Processor
(478-pin) FC-PGA2
0.13 mikrona
128kB L2 Cache
400 MHz FSB
1.7 MHz

Chciałem go wymienić na lepszy... w instrukcji jako kompatybilne są takie do
wyboru:

Intel Pentium 4 Processor
(478-pin) FC-PGA2
0.13 mikrona
512kB L2 Cache
400 MHz FSB
1.8-2.4 MHz

Mobile Intel Pentium 4 Processor
(478-pin) uFCPGA
0.13 mikrona
512kB L2 Cache
400 MHz FSB
1.4-2.4 MHz

Mobile Intel Celeron Processor
(478-pin) uFCPGA
0.13 mikrona
256kB L2 Cache
400 MHz FSB
1.4-2.0 MHz

Który z nich:
1. Jest najwydajniejszy
2. Zużywa najmniej energii
3. Najmniej się grzeje

Nie mogę znaleźć na stronie intela tych procesorów. Albo są 0.18 mikrona i
2.4 GHz albo 0.13 ale za to 1.80 GHz. Czy w ogóle istnieją te najszybsze z
zakresów powyżej (P4 2.4, MC 2.0)?
Czy mogę założyć procesor przygotowany dla szyny 533MHz? Wiem, że nie będzie
działał z tą szybkością ale czy jest kompatybilny w dół? Czy wyedy też można
osiągnąć szybkość taktowania 2.40 GHz?
Czy architektura 0.18 mikrona jest starsza? Czy zużywa więcej energii? Czy
można założyć procesor w tej architekturze jeśli w instrukcji piszą, że ma
być 0.13? Czy to ma sens?
Najbardziej interesują mnie różnice w wydajności mobilnego i desktopowego
P4. Gdzie mółbym porównać te 2 procesory?
Czy Pentium-M to to samo co Mobile Pentium?

pozdrawiam

--
Kffiatek