Re: czy msi kt3 ultra obsluzy bartona 2500+ ?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 19:01:38 MET DST

Użytkownik "miko" <gmikolaj(nie spamowac)@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:e08hm7$lrh$1@nemesis.news.tpi.pl...

?

> ale nadal mam pewne watpliwosci.
>
> Wiecej o plycie:
> MSI KT3 Ultra MS-6380E Standard Version (nie Ultra2 !!!) na VIA KT333 (552
> BGA) Chipset
> strona producenta z opisem plyty: http://tnij.org/cbw
> manual: http://tnij.org/cbx

i przede wszystkim:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=11&kind=1
Czyli "CPU Support List". Jak widać odpada wszystko co ma magistralę 166
i/lub jest na rdzeniu Barton (lub pochodnym czyli Thorton,Applebred). BTW
pamięci masz DDR333 ?

> Procesor jaki chce kupic to: Barton 2500+ (1,83 GHz, FSB333)

Zapomnij.

> Ostatni update BIOSu wprowadza obsluge AMD Barton XP3000+ (FSB333) ale
> tylko dla plyt Ultra2 (dla obu plyt tzn. Ultra i Ultra2 BIOS jest ten sam)
> -Support AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU (For KT3 Ultra2 Only)

Najwidoczniej Ultra2 jest na KT333CF który obsługuje FSB 333.

> A przed ostatnie uaktualnienie wprowadza obsluge prcesorow z zegarem 2400+
> i 2600+ ale nic nie pisze o rdzeniu procesora
> -Support XP2400+ & XP2600+ CPU

Na jedynym wtedy istniejącym czyli TB.

> Na stronie producenta pisze ze FSB wspierane przez plyte to 100/133
> (200/266)MHz no a Barton ma FSB333.
>
> W BIOSie jednak moge zmienia CPU FSB od 100 do 220 MHz i mnoznik do x14,
> jednak nie wiem jak plyta bedzie sie zachowywala po zapisaniu ustawien, a
> obenie nie mam jak tego sprawdzic bo mam procsor AMD Athlon Thunderbird
> 1200 MHz (9 x 133).

Przy 166 zegar AGP masz 83MHz, a PCI 41.5. Zapomnij

> ----------------
> I pytania dodatkowe
> Czy mozna Bartona ustawic na 133x14?

Jeśli dostaniesz takiego z odblokowanym mnożnikiem. Albo można spróbować
2500+ Mobile (ma odblokowany mnożnik i magistralę 266)
BTW słyszałem o magikach puszczających Bartony na płytach KT133A

> Jesli tak, to co sie stanie z wydajnascia i temperatura? Beda jakies
> skutki uboczne?
>
> Z gory dziekuje za odpowiedzi
> pzdrawiam

Kup zwykłego 2400+ na rdzeniu TB; w pełni obsługiwany. Dostaniesz 2GHz, SSE,
diodę termiczną itp. Albo opchnij płytę z aktualnym CPU i kup Sempa 2600+
s754. Szybszy od Bartona 2500+ (i chyba tańszy), poza tym ma
SSE2/3,C&Q,64bit,dużo zimniejszy, znacznie lepiej się podkręca. Możesz nawet
użyć pamięci 266 (PC2100), choć oczywiście lepiej (wydajniej) wymienić na
PC3200.