Re: Czy mogę podłączyć 2 napędy DVD?

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 11:04:34 MET DST

Romeq wrote:
> O, tego nie wiedzialem... Czy w praktyce ma to jakies znaczenie jakei do
> czego podlacze tasmy i czy sa one jakos opisane?

Czy opisane to nie wiem, ale gołym okiem i palcem :) można odróżnić
jedną taśmę od drugiej. Oczywiście oprócz wspomnianej sztywności 40
żyłowe mają grubsze druciki.

80 żyłowe należy bezwzględnie podłączać do dysków, uzyskujesz tym samym
dużo lepsze transfery (włączają się tryby ATA66 i szybsze). W przypadku
napędów CD/DVD nie ma to większego znaczenia - można podłączyć na 40 lub
80 żyłowej.

--