Re: [WiFi] [Uwaga lamer] Czy kazda karta WiFi skomunikuje sie z kazda inna?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 25 Mar 2006 - 22:29:18 MET

maciek <maciek@szorujbabciudokolejki.pl> wrote:

> Subject: [WiFi] [Uwaga lamer] Czy kazda karta WiFi skomunikuje sie z
> kazda inna?
>
> Mam pytanie jak w temacie

            Tak na przyszlosc - pytan nie zadaje sie _WYLACZNIE_ w temacie.

> Czyli, czy jesli mam w notebooku jakas karte WiFi to dolaczajac sobie
> do naziemnego PCta jakakolwiek karte WiFi to te dwa komputerki sie
> zobacza?

            W teorii tak [pomijam sytuacje gdy jedna karta jest tylko IEEE802.11a
a inna b - prawie wszystkie karty w EU sa b, b/g albo a/b/g] w praktyce
moga byc rozne zgrzyty rowniez w trybie IBSS, tak jak w BSS nie kazda karta
chce sie laczyc do danego AP. W 90% konfiguracji nie powinno byc jednak
zadnego problemu przy zapewnieniu odpowiedniej mocy i jakosci sygnalu.

> I czy beda wspolpracowac w zakresie udostepniania sobie plikow i
> polaczania internetowego?

            Oczywiscie - dla systemu i aplikacji karta wifi to jest normalny
kontroler ethernet i tak samo ja sie konfiguruje. Roznice wynikajace z
medium transmisyjnego sa tylko w nizszych warstwach OSI, ale tym zajmuje
sie aplikacja do konfiguracji karty, albo i sam OS w przypadku XP [lepiej
unizkac tego ostatrniego rozwiazania IMHO]

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl