Re: Socket A - czy warto to ciagnac?

Autor: Zbyszek Kłos <klosz007_usunto__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 24 Mar 2006 - 21:21:37 MET

Witaj,

> zakładajac ze uda mi sie uzyskac 100zl za moja stara plyte i liczac cene
> najtanszego zestawu Semprona na 754 wychodzi roznica ok 100zl. Semprona na
> 754 mozna dosc sensownie podkrecic, tego na Socket A pewnie nie, a wiec na
> predksoci wyjdzie chyba podobnie.
> Tak wiec czy warto doplacic te 100zl aby miec 754 zamiast Socket A?
> Marx

Poruszyłeś istotny temat. Tak jak wcześniej napisałem przy tym samym zegarze
(nie oznaczeniu ale rzeczywistym zegarze) Athlon 32 i 64-bitowy (s939)
wypada podobnie choć system jest szybszy ze względu na dużo szybszą pamięć
(nie dotyczy s754 bo tam nie ma Dual Channel).
Tyle, że takiego Athlona 3000+ na Socket A za bardzo nie przetaktujesz ponad
to co ma fabrycznie zaś Semprona 3000+ na s939 się kręci jak złoto (a
takiego na s757 poniekąd jeszcze bardziej) tak, że w efekcie masz jednak
sprzęt sporo szybszy.

Ja bym dopłacił nawet po to żeby mieć s754 (choć ta podstawka jest już
skazana przez AMD na wymarcie) bo mimo wszystko da się z tego wydusić dużo
więcej.

Pozdr,
Zbyszek