Re: hdd - 300 GB - czy mozliwe jest ze nie dzialal poprawnie z XP ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Mar 2006 - 11:29:21 MET

Uzytkownik "dewolf44" <dewolf44@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:1143190067.294173.111680@v46g2000cwv.googlegroups.com...
> Witajcie,
> w serwisie sprzedawca uzyskal informacje iz dyski SEAGATE
> Barracuda 300 GB (SATA) nie dzialaja poprawnie ze starszymi
> wersjami Windows Xp (nawet tymi z Sp2)
> Podobno dysk po jakims czasie (czasami zaraz po sformatowaniu)
> zaczyna byc uzyteczny tylko w polowie (tylko 136 GB jest
> dostepnych) a na reszcie pokazuja sie niby bledy...
> (Przy sprawdzaniu narzedziem z Seagate pokazalo ze dysk ma BAD
> SECTORY)
>
> Prosze o porade badz jakas sugestie bo juz 2 dyski wrocily z
> serwisu z ta sama informacja,
> [...]

Czy informacja o uszkodzonych sektorach znajduje potwierdzenie w
odczytach SMART (chodzi np. o liczbe realokowanych sektorów)? Bo jesli
nie, a bad-y sa, to najprawdopodobniej nie sa to fizyczne uszkodzenia
sektorów a jedynie problemy wynikajace z przeklaman transferu danych.
Moga one powstac np. w wyniku problemów ze sprzetem, tj.
uszkodzonej pamieci RAM, przegrzanego procesora (lub dysku!),
uszkodzonej plyty glównej, niekontaktów na tasiemce do dysku (w PATA)...
o powstawaniu takich "bad sektorów" z powodów czysto software'owych
jeszcze nie slyszalem. Zas to, o czym mówi sprzedawca dysku, wskazuje na
zupelnie inny zaslyszany przez niego problem - chodzi mu chyba o brak
obslugi powierzchni dysku znajdujacej sie powyzej 137 GB (binarnie 128
GiB) w starszych wersjach Windows XP, tj. np. w golym Windows XP, a
takze w XP
z SP1 i z SP2 w którym nie zostala poprawnie wlaczona obsluga
48-bitowego LBA. Ale to nie ma oczywiscie nic wspólnego z fizycznym
uszkodzeniem powierzchni dysku.... ;-)

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadajac zmien px na pl/