Re: jaka nagrywarka DVD - [bitwy] ciąg dalszy

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 18:18:02 MET

Gargamel napisał(a):

> Nie ma "idealnych" nagrywarek na 10-lecia, bo to już nie te czasy, teraz
> robią nagrywarki na góra 3 lata. Można je jedynie z grubsza podzielić na 2
> grupy - lepszą i gorszą, ale i tak nie obędzie się przy tym bez flamewarów.

Wiesz, ale podobne dyskusje miały miejsce już parę lat temu - wtedy np.
popularne było twierdzenie, że nagrywarki CD-RW LG są do niczego. A tak
się składa, że dwie takie służą u mnie do dzisiaj, jedna 24x, druga
nowsza 52x. To samo kiedyś było odnośnie nagrywarek LiteOna.
Mój litek pali pięknie do dzisiaj, zresztą zobacz tutaj:
http://tinyurl.com/zolpc - wynik ostatniego nagrywania. :)
Powód - zwyczajnie nagrywarka nie była zbyt mocno eksplatowana - nie
piraciłem na niej płyt w tysiącach, ale używałem do robienia backupów,
archiwizacji danych czy nagrywania materiału zgranego przez DVB czy
ściągniętego z Internetu.
Jakiś czas temu ktoś na cdrifo pisał, że najwyraźniej siada mu 823, bo
zaczęły się psuć wykresy, po czym dodał, że do tego czasu napęd nagrał
pomiędzy 3,5 a 4 tysiącami płyt... Moja nagrywarka wypaliła może
kilkaset, z tym, że do pierwszego tysiąca z całą pewnością jeszcze jej
daleko. :)

Mówienie o trwałości napędu w kategoriach lat to wątpliwa sprawa, bo
pozostaje jeszcze kwestia użytkowania...

> A jak już coś kupisz, to i tak metodą prób i błędów będziesz musiał dobrać
> potem optymalną grupę typów i marek nośników do nagrywania...

Palę tylko na Verbatimach i TDK - inne odrzuty dla mnie nie istnieją. ;P

# /George Orwell - Rok 1984/