P4 prescott 3,2GHz - da radę na 4GHz?

Autor: siwy <siwy_at_siwy.pl>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 04:13:08 MET

witam!

pierwsza sprawa jak w temacie.
chce kupic prescott'a na S478
bo taka mam płytę (Asus P4P800).
w tej chwili mam P4 2,4HT@3GHz w porywach do 3,2GHz.

no i pytanie zasadnicze: czy prescott 3,2 pofrunie na 4GHz
czy niebardzo?

a może kupić northwooda 3GHz? tylko znowu to też musi się dać podkręcić
na jakieś 3,8GHz, bo inaczej to co to za zmiana.

zakładając że northwood chodziłby na 3GHz@3,8GHz
a prescott na 3,2GHz@4GHz
to co lepiej wybrać?
będzie pożytek z 1MB L2?
zastosowania - grafika, video etc.

zastanawiam się czy wogóle twymieniać CPU i czy będzie jakikolwiek
odczuwalny zysk. jeśli nie da się wspomnianych CPU podkręcić na tej
płycie to chyba cała zabawa nie ma sensu.

wiem że prescott'y bardziej się grzeją, ale nabyłem już BigTyphoona
Thermaltake, więc z chłodzeniem powinno być ok.

doradźcie coś. chodzi mi o maxymalne wyciśniecie potów z S478.
jakie rozwiązanie najbardziej korzystne?

siwy