Re: dziurawic zasilacz czy kupic nowy?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 22 Mar 2006 - 23:29:21 MET

BartekK <sibi@drut.org> wrote:

> najfajniej jest bez zadnej kratki - ale juz pare razy paluchy
> wsadzilem/kabel wlazl, wiec sadze ze jednak sie przydaje ;)

            Gorzej jak wentylator tak halasuje, ze to niewiele daje.
W obecnym Hiperze 350W, niestety bez kratki na dole i tylko z
1 klasycznym wentylatorem 80 mm z tylu przerobilem cos takiego
myslac ze cokolwiek da. W zasilaczu jest orygninalnie grill
przykrecany, wiec demontaz to nie problem, ale niestety nic nie
dalo.
            Zasilacz jest cichy tylko przez kilka min. pracy, potem szumi
tak, ze szkoda mowic. Co gorsza to nie wina samego wentylatora, bo
powietrze ktore wydmuchuje jest mocno cieple - za bardzo nie moze
krecic sie wolniej. No i jeszcze blacha na spodzie jest bez
perforacji i nie mozna jej dziurawic - od spodu jest cala plytka
z elektronika wiec to nic nie da. W efekcie CPU jest o ~8 stopni
cieplejszy niz przy wczesniejszym ceniutkim Codegenie, a dodatkowy
Arctic Cooling PRO TC wypychajacy powietrze z obudowy pod zasilaczem
prawie sie nie kreci i wydmuchuje zimne powietrze. :/
            Tak sie tez zastanawiam jak go wyciszyc i za bardzo nie mam
pomyslu poza daniem go do komputerka ciagnacego ~50-60W a w to miejsce
wstawienie cos na ksztalt wspomnianego Fortona 350W ze 120mm wentylatorem
na spodzie. Troche szkoda, bo zasilacz jest porzadnie wykonany, to widac
nawet po takich drobiazgach jak grubosc kabli i wykonczenie zloconych
molexow ktore w porownaniu do typowych zasilaczy wchodza jak noz w maslo
i jednoczesnie pewnie zakleszczaja sie, napiecie trzyma bez zastrzezen, nie
moge uswiadczyc BSODow, moc tez wystarcza. No i troche glupio zasilacz za
prawie 200 zl zastepowac zasilaczem za zl 59. Tylko ten halas :/
Ma ktos jakis pomysl, bo mi sie skonczyly?

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl